فائزون|۱ فروردین ۱۳۶۶

کدخبر : 10005 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۳|۲۳:۴۶

تاریخ شمسی

1فروردین1366

تاریخ قمری

20رجب1407

تاریخ میلادی

21مارس1987
 
خلاصه روز: 

- آرامش کامل در جبهه‌های جنگ و انتقال نیروهای عراقی از جبهه شمال به ناحیه شرق دجله.

- حمله چند هواپیما و هلی‌کوپتر عراق به کشتی ایرانی "اوج" و سکوی نفتی ابوذر.

- امام‌خمینی در پیام نوروزی خود مسئولان امور و قوای مسلح را به حفظ برادری و پیروی از پیامبر اسلام(ص) و حضرت علی(ع) دعوت کردند.

- در پیام نوروزی رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر، سال 1365 سال سرافرازی و پیروزی‌های بزرگ نامیده شد.

- جشن و پای‌کوبی عراقی‌ها به مناسبت پایان یافتن سال 1365. پیام صدام حسین و اطلاعیه ارتش عراق به همین مناسبت و بازتاب آن در خبرگزاری فرانسه و رادیو کلن.

- بررسی تلاش‌های دیپلماتیک بین‌المللی در مورد جنگ به نقل از نشریه "بررسی" متعلق به معاونت سیاسی ستاد کل سپاه. اقدامات سازمان کنفرانس اسلامی در خصوص جنگ به نقل از روزنامه دیلی نیوز. دیدار شاذلی قلیبی از بغداد و درخواست یمن و بنگلادش برای پایان دادن به جنگ.

- استقبال مقام‌ها و مطبوعات کویت از حضور نظامی امریکا در خلیج‌فارس و تلاش برای جلوگیری از اصابت گلوله توپ و موشک به کویت.

- تحلیل نشریه "اکونومیست" از آثار پیروزی ایران در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس: پیروزی نظامی ایران بر عراق به خاطر از دست رفتن توان ایران و وجود سه خط دفاعی، شورای هم‌کاری، کشورهای عربی دیگر و امریکا نگران کننده نیست و پیروزی ایران بهتر از ادامه جنگ است.

- مواضع ترکیه در برابر تحولات جنگ از دیدگاه روزنامه‌های گاردین و تایمز لندن. احتمال دخالت ترکیه در شمال عراق برای جلوگیری از رشد قوم‌گرایی کردها و دسترسی به منابع نفتی کرکوک.

ارسال نظر






captcha
ارسال