اهمیت نقش حجاب و عفاف را باید برای نسل جوان تببین کرد

کد مطلب: 38146  |  تاريخ: شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۲  |  ساعت: ۰۹:۱۵


مدیر حوزه علمیه خواهران سیستان و بلوچستان:

اهمیت نقش حجاب و عفاف را باید برای نسل جوان تببین کرد

مدیر حوزه علمیه خواهران سیستان و بلوچستان گفت: باید برنامه‌های فرهنگی جامع و کاملی در راستای تبیین و آگاه سازی جوانان در مقابله با توطئه‌های دشمنان اندیشید تا نسل جوان ما در دام نقشه‌های دشمن نیفتند.

به گزارش فائزون، مرتضی عرب خالص در گفتگو با خبرنگار تفتان ما با اشاره به هدف قرار گرفتن حجاب و عفاف توسط دشمنان بیان کرد: از آنجایی که برای سست شدن و تسخیر هر مکانی ابتدا ستون‌ها و سنگ بنای اصلی را باید نابود کرد لذا دشمنان دریافته‌اند هنگامی که پایه‌های خانواده و جامعه که در گرو مدیریت زنان است سست شوند تسخیر آن جامعه کاری آسان خواهد بود و تمام برنامه‌ریزی و نقشه‌های خود را حول محور حجاب و عفاف طراحی می‌کنند.

وی افزود: نقشهٔ عفاف زدایی و دشمنی با حجاب از دیرباز مورد توجه دشمنان بوده است در حادثه گوهرشاد رضاخان با تقلید از فرهنگ بیگانه سعی کرد با تغییر لباس و استفاده از کلاه پهلوی مردم را به خیال خود متمدن سازد در حالی که تغییر فرهنگ اسلامی به کمرنگ شدن و از بین رفتن اعتقادات و آرمان‌های ملت مسلمان ما می‌انجامید از این رو با عکس العمل جدی مردم و روحانیون مواجه شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: با توجه به آیات و روایات زیادی که در راستای رعایت حجاب و عفاف آمده است در می‌یابیم که تا چه اندازه از نظر اسلام این موضوع مهم قلمداد می‌شود.

وی ادامه داد: دین اسلام سراسر درس و اخلاقیات است و هر آنچه را که گفته جز خیر و خوبی چیز دیگری برای ما در بر نداشته است بنابراین حجاب و عفاف حفاظی است که از ما در برابر تیرهای شیاطین محافظت می‌کند.

عرب خالص با اشاره به شکست دشمنان در برابر هر جنگی در کشور عنوان کرد: دشمنان به درستی دریافته‌اند این ملت در برابر اعتقادات اسلامی و آرمان‌های انقلاب از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنند لذا جنگ نرم را راه اندازی کرده تا بدون اینکه متوجه شویم آهسته آهسته اعتقادات خود را به دست فراموشی دهیم و به دشمن اجازه دهیم فرهنگ اجنبی را جایگزین فرهنگ ایرانی اسلامی کند.

وی با اشاره به نقش زنان در خانواده و جامعه گفت: هنگامی که دشمن بتواند فرهنگ خود را در جامعهٔ ما گسترش دهد و این ویروس همه گیر شود مطمئنا ستون‌های خانواده سست خواهد شد و جامعهٔ ما رو به تباهی می‌رود لذا باید آگاهانه و هوشیارانه با نقشه‌های دشمن برخورد کنیم و اجازه ندهیم اعتقادات و آرمان‌هایی که با هزاران سختی حفظ کرده‌ایم به آسانی از دست دهیم و هویت اصلی خویش را بین ببریم.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcceiqsm2bqe18.ala2.html



چاپ خبر