رشادت و عشق در دفاع مقدس وجود داشت

کد مطلب: 37289  |  تاريخ: دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱  |  ساعت: ۰۹:۲۴


مسئول امور پيشکسوتان اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس سیستان و بلوچستان:

رشادت و عشق در دفاع مقدس وجود داشت

سرهنگ «حسن‌زاده» گفت: رشادت و عشق به ولایت در دل مردم سیستان و بلوچستان است و آن عشق در دفاع مقدس هم وجود داشت.

به گزارش فائزون؛‌ سرهنگ «قاسم حسن‌زاده» مسئول امور پيشکسوتان اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در زاهدان، در خصوص سالروز آغاز عملیت بیت‌المقدس ۷  اظهار داشت: در سال ۱۳۶۷ عملیات بیت المقدس ۷ آخرین عملیات جنگ بود که به عنوان لشکر ۴۱ ثارالله نام گرفت. دفاع مقدس در آن سال تحولات پیچیده‌ای به خود گرفت. با توجه به شرایطی که در دفاع مقدس پیش آمد، دشمن عملیات‌های گسترده‌ای را انجام داد.

وی افزود: در چهارم خرداد سال 1367 رژیم بعث عراق در منطقه شلمچه عملیاتی انجام داد که در آن روز، نیرو های سیستان و بلوچستان حماسه‌ای ماندگار به یادگار گذاشتند و آن مقاومت جانانه‌ای بود که در منطقه انجام دادند.

سرهنگ حسن زاده با اشاره به اینکه نیروهای لشکر ۴۱ ثارالله از استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان بودند، عنوان کرد: لشکر ۴۱ ثارالله تامین کننده نیروی انسانی بود و قائم مقام این لشکر شهید میرحسینی بود که به تعبیر حاج قاسم سلیمانی مالک اشتر لشکر بود.

وی گفت: در این ایام دشمن به خیال اینکه توان نظامی جمهوری اسلامی کاهش پیدا کرده است و می‌تواند هدافی را که در ابتدای جنگ مدنظر قرار داده بود انجام دهد. طی عملیات بیت المقدس ۷ با رمز «یا ابا عبدالله حسین» با فاصله کم، شلمچه را به تصرف خود در آوردیم و افتخار آفرینی کردیم.

این مسئول با اشاره به ویژگی نیروهای سیستان و بلوچستان در جنگ بیان داشت: رشادت و عشق به ولایت در دل مردم سیستان و بلوچستان است و آن عشق در دفاع مقدس هم وجود داشت.

مسئول امور پيشکسوتان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان ادامه داد: شهید طیاری، حسابی مقدم، پیروزی، جعفری و تیر افکن از شهدای این عملیات بود.

‌حسن‌زاده متذکر شد: بالاترین مرحله انسانیت شهادت است و خوشا به حال آنان که جام شیرین شهادت را نوشیدند و امیدواریم شافع ما در روز قیامت باشند.

انتهای پیام/



چاپ خبر