حضور در محضر شهدا توفیق الهی است

کد مطلب: 37033  |  تاريخ: پنج شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۱  |  ساعت: ۰۹:۲۵


رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور:

حضور در محضر شهدا توفیق الهی است

سردار «بایرامی» حضور در محضر شهدا را یک توفیق الهی دانست و گفت: افتخار سربازی در لشکر اسلام را دارم و امیدوارم لایق همرزمی شهدا را داشته باشم و بتوانم راه آن یاران سفر کرده را در مسیر ولایت دنبال کنم.

به گزارش فائزون به نقل از سردار «عباس بایرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور در گفت وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در رشت، با اشاره به سالگرد شهادت سردار «حسین املاکی» از فرماندهان گیلانی دفاع مقدس، اظهار داشت: نهم فروردین برای من دنیایی از خاطرات نورانی است.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور افزود: اگر به ۳۳ سال قبل بازگردم، در این روز به همراه رزمندگان گردان حمزه سیدالشهداء (ع) لشکر ۱۶ قدس گیلان در میدان کارزار نابرابر با دشمن بعثی در عملیات پرافتخار والفجر ۱۰ بر روی ارتفاعات بانی بنوک عراق بودم؛ از سویی به حجم آتش سنگین و دیوانه‌وار دشمن بعثی توجه داشتم و از سویی دیگر به نامردی این دشمن در استفاده وسیع از سلاح شیمیایی.

وی با بیان اینکه پیکر‌های مطهر شهدا مانند برگ پاییزی بر روی سنگلاخ‌ها مانده بود، تصریح کرد: پیکر مطهر بهترین دوستانم ازجمله «ایرج مصطفوی»، «ناصری، «جعفر فرزانگان»، «سیدمحمد نبوی»، «حمید احمدی»، «شریفی»، «اسکندری»، «سید عباس موسوی» و... را می‌دیدم.

سردار بایرامی سردار شهید «حسین املاکی» را قهرمان‌ترین فرمانده خود دانست و خاطرنشان کرد: در آن روز سردار «املاکی» جانشین لشکر قدس گیلان، سردار «محمد اصغریخواه» فرمانده دلیر گردان کمیل و سردار «جمشید کلانتری» جانشین دلیر گردان حضرت رسول (ص) به شهادت رسیدند و به جوار قرب حق تعالی شتافتند.

وی با بیان اینکه متاسفانه نتوانستم فرمانده قهرمانم و سایر رزمندگان را در آن لحظات زیارت کنم، تاکید کرد: غصه بی انتهای آن لحظات و صحنه‌ها تا این زمان همیشه همراهم بوده و دوری فراق آن یاران سفر کرده هرگز از وجودم رخت بر نبسته است.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور حضور در محضر شهدا را یک توفیق الهی دانست و متذکر شد: افتخار سربازی در لشکر اسلام را دارم و امیدوارم لایق همرزمی شهدا را داشته باشم و بتوانم راه آن یاران سفر کرده را در مسیر ولایت دنبال کنم.

وی وصال شهدا و رسیدن به مقام شهدا را یک آرزوی دیرینه دانست و افزود: دعای «اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی مِن الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْه‏» و «وَاَسْئَلُکَ اَنْ تَجْعَلَ وَفاتى قَتْلاً فى سَبیلِکَ تَحْتَ رایَةِ نَبِیِّکَ مَعَ اَوْلِیاَّئِکَ» همواره سرلوحه بنده است تا به همرزمان شهیدم بپیوندم.

انتهای پیام/



چاپ خبر