بدهکار انقلابیم و باید برای این نعمت شاکر خدا باشیم

کد مطلب: 34566  |  تاريخ: چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰  |  ساعت: ۰۸:۵۳


شهید باقری:

بدهکار انقلابیم و باید برای این نعمت شاکر خدا باشیم

شهید حسن باقری در بحبوحه عملیات بیت المقدس با اشاره به عامل مهم استمرار ایران اسلامی قوی می‌گوید: هر دقیقه‌ای که به عمر این انقلاب اضافه می‌شود و ما توی این انقلاب مانده‌ایم، مرتب وظیفه و مسؤولیت سنگین‌تری داریم.

غلامحسین افشردی معروف به حسن باقری از فرماندهان جوان دفاع مقدس است که در عملیات فتح‌المبین، رمضان و بیت‌المقدس نقش مؤثر و فعالی داشت. وی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران بود و در بحبوحه عملیات بیت‌المقدس در جمع همرزمانش در قرارگاه نصر برابر با هفتم اردیبهشت‌ماه سال ۶۱ از اینکه چگونه ایران اسلامی قوی می‌شود، سخن به میان آورد.

آنچه در ادامه می‌شنوید،

 سخنان منتشر نشده از شهید حسن باقری است که خبرگزاری فارس این صوت تاریخی را برای نخستین بار منتشر می‌کند:

 

الان خط و ربط برای ما معلوم است، هیچ ابهامی برایمان نیست، هیچ عذری هم نمی‌توانیم بیاوریم، یعنی روز قیامت دلایل مثل اینجا که نیست، یک مقدار کافی است که خدایی نکرده ناشکری بکنیم یک مقدار ته دلمان این بیاید که ای بابا! این هم شد وضع؟ در همه حال باید بدانیم که بدهکار خدا هستیم و بدهکار ایـن انقلابیم هر چقدر هم کار بکنیم، آن بحثی که سعدی دارد که «هر نفسی که فرو می‌رود چه هست؟» هر نفسی که شکر بخواهیم بکنیم، بر همین شکر یک شکر دیگر دارد؛ یعنی هر دقیقه‌ای که به عمر این انقلاب اضافه می‌شود و ما توی این انقلاب مانده‌ایم، مرتب وظیفه و مسؤولیت سنگین‌تری داریم.

درباره عملیات

عملیات بیت‌المقدس یا الی بیت‌المقدس بزرگ‌ترین عملیات نیرو‌های مسلح ایران در هشت سال دفاع مقدس محسوب می‌شود. این عملیات در ۳۰ دقیقه بامداد روز ۱۰ اردیبهشت ۶۱ با عبارت و رمز «بسم الله الرحمن الرحیم. بسم الله القاسم الجبارین، یا علی ابن ابیطالب» با فرماندهی شهید سپهبدعلی صیاد شیرازی آغاز شد و به مدت ۳ هفته به طول انجامید.

عملیات بیت‌المقدس به چهار دوره زمانی تقسیم می‌شد که در مرحله چهارم آن در ساعت ۲۲:۳۰ روز یکم خرداد ۶۱ با هدف تلاش برای آزادی‌سازی خرمشهر آغاز شد و در نهایت روز ۳ خرداد ۶۱ رزمنده‌های اسلام توانستند به‌ طور کامل بر شهر خرمشهر مسلط شوند و این شهر را که از روزهای نخست جنگ به اشغال ارتش عراق در آمده بود، آزاد کنند.

در این عملیات، ۵۰۳۸ کیلومتر مربع از اراضی اشغال‌شده توسط ارتش عراق از جمله شهرهای خرمشهر، هویزه، پادگان حمید و جاده اهواز ـ خرمشهر آزاد شدند. همچنین شهرهای اهواز، حمیدیه و سوسنگرد از تیررس توپخانه ارتش عراق خارج شدند. با این وجود طی ۳ هفته نبرد، حدود ۱۹ هزار نفر از نیروهای ارتش عراق به اسارت ایران درآمدند.

انتهای پیام

 



چاپ خبر