حضور بیش از ۱۶ هزار ایثار گر سیستان و بلوچستانی در دفاع مقدس/ساخت دو مستند پیرامون نقش استان در جنگ تحمیلی

کد مطلب: 30364  |  تاريخ: دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹  |  ساعت: ۱۱:۴۲


در نشست ‏خبری با اصحاب رسانه مطرح شد؛

حضور بیش از ۱۶ هزار ایثار گر سیستان و بلوچستانی در دفاع مقدس/ساخت دو مستند پیرامون نقش استان در جنگ تحمیلی

سرهنگ پاسدار عوضعلی فقیری معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: تعداد ۱۶ هزار و ۴۱۶ ایثار گر از استان سیستان و بلوچستان در دفاع مقدس حضور داشته اند.
به گزارش فائزون، عوضعلی فقیری معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در نشست خبری تبیین برنامه ها هفته دفاع مقدس استان بیان کرد: این هفته به عنوان نقش استان سیستان و بلوچستان در هشت سال دفاع مقدس مشخص شده است و برنامه های متعددی برای این هفته در نظر گرفته شده است.

وی افزود: یکی از مشکلات عدم وجود آمار قطعی در خصوص رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس بود، بنابراین تلاشی پنج ماهه برای احصای این آمار در مجموع سپاه و بسیج، ارتش، انتظامی و جهاد سازندگی و جنگ های نامنظم  انجام شد و از این هفته تا پایان سال از این رزمندگان و خانواده های آنها دیدار و سرکشی به عمل خواهد امد و با اهدای لوح سپاسی از سوی فرمانده کل سپاه پاسداران و هدیه از این عزیزان تجلیل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: استان سیستان و بلوچستان 16 هزار و 416 ایثار گر در دوران دفاع مقدس داشته است، این استان، تعداد 935 شهید دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است که از این تعداد، 459 شهید متعلق به سپاه، 434 شهید ارتش و 42 شهید از نیروی انتظامی بوده است.

وی تاکید کرد: همچنین هزار و 320 جانباز جنگ تحمیلی در این استان داریم که هزار و دونفر از سپاه و بسیج، 237 نفرجانباز ارتش و 81 نفر از نیروی انتظامی هستند، 342 آزاده در سیستان و بلوچستان حضور دارند که  255 نفر از سپاه و بسیج، 65 نفر از ارتش و 22 نفر از ارتش جمهوری اسلامی هستند.

فقیری تاکید کرد: تعداد13 هزار و 819 رزمنده دفاع مقدس از سیستان و بلوچستان در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور داشتند که از این تعداد 10 هزار و 397 رزمنده از سپاه و بسیج، هزار و 196 رزمنده از ارتش ، 133 رزمنده از انتظامی و دو هزار و 93 نفر از جهاد سازندگی و پشتیبانی رزم بوده اند.

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان ادامه داد: ساخت مستند نقش استان سیستان و بلوچستان در دفاع مقدس و مستند شهید میرحسینی در چهار قسمت از طریق صدا و سیما، چاپ و رونمایی از اولین کتاب نقش استان در دفاع مقدس ، پخش برنامه تلوزیونی زنده«جهادادامه دارد» در هشت قسمت متوالی،تولید کلیپ، اینفوگرافی و موشن گرافی در خصوص نقش استان سیستان و بلوچستان در دفاع مقدس و  برگزاری میزگرد فرماندهان دفاع مقدس در طول این هفته انجام خواهد شد.
 
وی اذعان کرد: سرکشی از خانواده های شهدا و رزمندگان، ساخت و معرفی نرم افزار معرفی شهدای استان از طریق سایت فائزون، برگزاری رزمایش فضای مجازی برای تبیین دستاوردها و نقش استان در دفاع مقدس در طرح ثامن 6، راه اندازی نهضت روایتگری از طریق فضای مجازی به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی، پوشش ایتام استان هر خانواده به اسم یک شهید و برگزاری مسابقات بومی و محلی از دیگر برنامه های این هفته است.

وی تصریح کرد: برنامه ربزی لازم انجام شده تا در روز نوزدهم دی ماه برنامه سالگرد شهید میرحسینی  را در مزار شهید سلیمانی برگزار کنیم و دو دستگاه اتوبوس نیز برای این برنامه ویژه اعزام خواهند شد همچنین در روز شهادت سردار سلیمانی نیز برنامه تلوزیونی 15 دقیقه ای به استان سیستان و بلوچستان تعلق خواهد گرفت، برنامه خیمه های مقاومت با برپایی سیاه چادر برای تبیین نقش ادارات ، سازمان ها و طوایف در دفاع مقدس نیز برگزار خواهدشد.
 
سرهنگ فقیری گفت: اجرای پویش قاسم زنده است در شب شهادت سردار سلیمانی از طریق فضای مجازی، اجرای دو تئاتر«ژنرال» و «سردار دلها»، رونمایی از بازی رایانه ای، پخش سرودهای پاتوقی به گویش های فارسی و بلوچی، پیاده روی نمادین اربعین و همچنین  زیارت مزار شهدا و به خصوص مزار شهید فارسی از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.
 
وی شعار این هفته را دفاع مقدس، سیستان وبلوچستان، تجلی وحدت و شکوه مقاومت، عنوان و تاکید کرد: روزشمار برنامه های این هفته  به ترتیب شامل دفاع مقدس، سیستان و بلوچستان، انسجام درونی ارتش انقلابی،  سپاه مردمی ، مبتکر و خط شکن، مادران آسمانی و تبیین نقش زنان در دفاع مقدس، تجلی معنویت و حرکت علمی و نخبگانی بن بست شکنی، نیروی انتظامی پلیس هوشمند و مقتدر، جوان محوری، خودباوری، امیدآفرینی و روز آخر حاج قاسم سردار دلها خواهد بود.

انتهای پیام/
 


چاپ خبر