رزمندگان با الگو گرفتن از مکتب عاشورا پیروز شدند

کد مطلب: 28270  |  تاريخ: شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹  |  ساعت: ۱۰:۳۷


چهل‌سالگی سرو/

رزمندگان با الگو گرفتن از مکتب عاشورا پیروز شدند

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس سیستان و بلوچستان گفت: رزمندگان با الگو گرفتن از مکتب عاشورا پیروز شدند و نهضت عاشورایی دیگری رقم زدند.

به گزارش فائزون؛‌ حجت‎الاسلام «سیدروح‎الله سجادی‌فر» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در زاهدان اظهار داشت: هدف امام حسین(ع) از قیام رشدکردن خوبی ها و از بین رفتن رذائل اخلاقی در میان مردم بود.

وی گفت: در زمان امام حسین (ع) جامعه توسط حاکمان غرق در فساد شده بود، عده‌ای به اسم اسلام، هواهای نفسانی و تفکرات ضد اسلامی خود را بیان و عملی می‌کردند. امام حسین (ع) وقتی که ظلم، ستمگری و فساد را در بین مردم دیدند تصمیم به قیام گرفتند تا مردم را بیدار کنند. یزید به بهانه‌های مختلف و با کشتن بعضی از یاران امام حسین(ع) آنان را از امام دور می‌کردند؛ اما ایشان باز هم با  ۷۲ نفر از یارانشان که باقی مانده بودند قیام کردند و تکلیف خود را که همان رضایت خدا بود انجام دادند و در این راه اهل بیت جان خود را فدا کردند.

این مسئول افزود: حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) ادامه دهنده نهضت عاشورا و تبیین کننده آن بودند که سرانجام موجب آشکار شدن نیت پلید و تفکرات شوم یزید بر مردم شد.

سجادی‌فر با اشاره به اینکه عاشورا منحصر به زمان امام حسین (ع) نیست و نهضتی طلیعه‌دار است گفت: عاشورا کامل‌ترین جبهه و نهضتی بود که در مقابل ظلم و ستم ایستاد، در قرون مختلف بعد از عاشورا نیز قیام‌های متعددی علیه استکبارها و حکومت‌ها صورت گرفت. متاسفانه بسیاری از افراد در این قیام‌ها به دلیل اینکه از بصیرت کافی برخوردار نبودند و تفکر خود را منطبق با تفکرات ائمه اظهار نکردند شکست خوردند.

این مسئول ادامه داد: در عصر ما نیز پادشاهانی نفوذی دست نشانده تفکر یهود، آمریکا و انگلیس وجود داشتند و هیچ یک از دستورات دین را انجام نمی‌دادند و برای جامعه اسلامی ارزشی قائل نبودند. اشخاصی مانند پادشاهان قاجاری و بعد هم رضاخان و محمدرضا پهلوی وابسته به استکبار جهانی که در پی پیاده کردن اهداف بیگانگان در کشور بودند که با بیداری ملت ایران توسط امام خمینی (ره) منفور و ذلیل شدند و منجر به پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 1357 شد و پس از آن نیز مجددا شخصی به نام صدام را پشتیبانی و با تحریک کشورهای اطراف و اروپایی آمریکایی و مرتجع منطقه تجاوز هشت ساله را بر ملت مظلوم ایران تحمیل کردند که باز نیروهای مردمی، بسیجی، سپاهی، ارتشی و ژاندارمری و آحاد مختلف در مقابلشان جنگیدند که منجر به پیروزی صحنه دفاع مقدس به نفع مردم ایران اسلامی شد.

وی متذکر شد: رزمندگان با الگو گرفتن از مکتب عاشورا پیروز شدند و نهضت عاشورایی دیگری رقم خورد. انقلاب اسلامی تفکرات اساسی خود را از مکتب عاشورا گرفته و به سوی عصر ظهور حرکت می‌کند.

انتهای پیام/

 


چاپ خبر