پیکر پاک شهید دفاع مقدس سیستان و بلوچستان شناسایی شد

کد مطلب: 16077  |  تاريخ: یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷  |  ساعت: ۰۷:۵۳


از طریق آزمایش DNA فرزند شهید؛

پیکر پاک شهید دفاع مقدس سیستان و بلوچستان شناسایی شد

نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در سیستان و بلوچستان از شناسایی پیکر پاک شهید دفاع مقدس استان از طریق آزمایش DNA خبر داد.

به گزارش فائزون؛ سرهنگ پاسدار حمزه دهقان در گفت وگو با خبرنگار ایثار و شهادت عصرهامون با اشاره به خبر شناسایی پیکر پاک یک شهید دوران دفاع مقدس از استان سیستان وبلوچستان اظهار کرد: دفاع هشت ساله مقدس ملت ایران موجب عزت و سربلندی هر ایرانی شد و کشور ما را هم‌ تراز ابرقدرت‌ها قرار داد.

وی در تکمیل مطلب فوق بیان کرد: پیکر پاک و مطهر شهید حسن قوچ اسماعیلی از شهدای دوران دفاع مقدس استان از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.
نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در استان تصریح کرد: این شهید در سال 63 در عملیات بدر به شهادت و مفقودالاثر شده بود.
این شهید دارای یک فرزند دختر بود که از طریق آزمایش DNA  دختر با پدر شهیدش این شناسایی انجام شده است.
این مسئول از انتقال پیکر پاک شهید قوچ اسماعیلی از معراج شهدای تهران به سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: به زودی روند انتقال پیکر این شهید بزرگوار به استان انجام و بر دوش مردم شهید پرور زاهدان تا گلزار شهدای این شهرستان تشییع و تدفین خواهد شد.
عملیات بدر در سال 63 با رمز یا فاطمه الزهرا(س) در منطقه هور الهویزه انجام شد که دستیابی و تسلط بر جاده العماره – بصره و نیز راهیابی به مرکز اصلی هورهای غرب دجله – که استان های ناصریه، بصره و العماره را احاطه کرده است – و هم چنین تسلط بر شرق دجله همراه با انهدام نیرو از جمله اهداف این عملیات بود.
هم چنین تسلط بر شرق دجله همراه با انهدام نیرو، پاکسازی پاسگاه های ترابه، بلال، ابولیله و نیز روستاهای البیضه، الصخره، پَد خندق و انهدام پل های العزیر، خندق و ... در حد شمالی منطقه عملیات و پاکسازی روستاها و انهدام پل هایی همچون جوبیر و ... در حد جنوبی منطقه در دستور عملیات بود.
 
انتهای پیام/

 



چاپ خبر