۳۰ آبان ۱۳۶۰

کد مطلب: 15613  |  تاريخ: پنج شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶  |  ساعت: ۰۷:۵۷


۳۰ آبان ۱۳۶۰

تاریخ شمسی

30 آبان 1360

تاریخ قمری

24 محرم 1402

تاریخ میلادی

21 نوامبر 1981
 
خلاصه روز: 

- سرهنگ علی صیاد شیرازی، فرمانده نیروی زمینی ارتش، پس از مطالعه‌ی برآورد قرارگاه مقدم نیروی زمینی ارتش در جنوب از وضعیت طرح کربلای1 برای اجرای عملیات در منطقه بستان، باوجود جمع‌بندی و اظهارنظر منفی افسران ستادی تهیه‌کننده برآورد، نظر مثبت خود را درباره عملیات در این منطقه اعلام کرد.

- واحد عملیات سپاه سوسنگرد با ارسال نامه‌ای به ستاد عملیات جنوب سپاه، از کمبود ضروری‌ترین اقلام تسلیحاتی در این شهر گلایه کرد.

- ستاد عملیات سپاه دزفول اعلام کرد: «طبق اطلاع به‌دست‌آمده از وزارت دفاع عراق از یکی از منابع موثق، آمار کشته‌ها، زخمی‌ها و فراری‌های ارتش عراق از ابتدای شروع جنگ تاکنون جمعاً 000,120 نفر می‌باشد که از این عده حدود 15000 نفر فراری می‌باشند.»

- کشف پیکر 3 تن از گروگان‌های حزب دمکرات در محور سنندج ـ کرمانشاه؛ در حمله عناصر مسلح غیرقانونی به پایگاه نیروهای خودی در محور سقز ـ دیواندره، یک تن زخمی شد؛ سرقت یک تانکر سوخت در محور میاندوآب ـ مهاباد.

- در تصرف یک خانه تیمی در بندرعباس، 2 تن از افراد سازمان مجاهدین خلق (منافقین) کشته شدند و یک تن زخمی شد؛ افراد مسلح غیرقانونی یک گاوداری را در حومه کرج، به آتش کشیدند؛ یک عنصر فعال سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در بابلسر خود را به نیروهای سپاه معرفی و از اقدامات گذشته‌اش اظهار ندامت کرد.

- خبرگزاری فرانسه: «طی درگیری میان دانشجویان موافق و مخالف ایران در خوابگاه دانشگاهی در پاریس، 2 تن از دانشجویان موافق [امام] خمینی به‌دست دانشجویان مخالف رژیم اسلامی ایران مجروح شدند.»

- دادستان کل انقلاب اسلامی مطالبی درباره دستگیری‌های اخیر افراد وابسته به گروه‌های مسلح غیرقانونی، برگزاری دوره‌های آموزشی در زندان‌ها برای افراد دستگیرشده و نقش خانواده در جلوگیری از پیوستن جوانان و نوجوانان به این گروه‌ها بیان کرد.

- در جلسه شورای عالی دفاع که به ریاست رئیس‌جمهور و با حضور جمعی از مقامات کشوری و لشکری برگزار شد، درباره اوضاع کلی جبهه‌های جنگ، وضعیت نیروهای خودی و طرح‌های عملیاتی گفت‌وگو شد. آیت‌الله خامنه‌ای در پایان این جلسه در مصاحبه‌ای گفت: مانور ستاره درخشان و جنگ تحمیلی علیه ایران ازاین‏‌جهت باهم در ارتباط‌‌اند که مربوط به سلطه جهانی هستند و جنگ عراق علیه ایران بیش از آنکه ابتکار رژیم عراق باشد، متکی به سیاست‌های جهانی ابرقدرت‌ها بود. ایشان همچنین درباره خرید سلاح‌های نظامی رژیم گذشته از کشورهای خارجی، به‌ویژه امریکا، که هنوز به ایران تحویل داده نشده است نیز مطالبی بیان کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- درپی تظاهرات گسترده مردم ایران علیه طرح هشت‌ماده‌ای فهد، سخنگوی سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در یک موضع‌گیری منفعلانه گفت: منظور رژیم از برگزاری تظاهرات روز گذشته، سرپوش‏‌نهادن بر معاملات بزرگ تسلیحاتی با اسرائیل(!)، نجات اعتبار ازدست‌رفته‌شان در منطقه و گشودن راه برای حمله بیشتر به سازمان آزادی‌بخش فلسطین بود.



چاپ خبر