۲۹ آبان ۱۳۶۰

کد مطلب: 15607  |  تاريخ: پنج شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶  |  ساعت: ۰۷:۴۴


۲۹ آبان ۱۳۶۰

تاریخ شمسی

29 آبان 1360

تاریخ قمری

23 محرم 1402

تاریخ میلادی

20 نوامبر 1981
 
خلاصه روز: 

- پس از پذیرش دیدگاه فرماندهان سپاه درباره طرح مانور عملیات طریق‌القدس و توافق فرماندهان درزمینه روز اجرای عملیات، امروز فرمانده کل سپاه، قائم‌مقام و مسئول عملیات سپاه با نماینده امام در شورای عالی دفاع دیدار و درباره جزئیات عملیات و برنامه‌های آینده جنگ گفت‌وگو کردند.

- هم‌زمان با راه‌پیمایی مردم اهواز در مخالفت با طرح هشت‌ماده‌ای فهد، ارتش عراق شهرهای اهواز و آبادان را گلوله‌باران کرد که خوشبختانه تلفات جانی درپی نداشت.

- کشف پیکر بی‌سر 3 تن از نیروهای طرف‌دار انقلاب اسلامی در محور میاندوآب ـ مهاباد؛ ربوده‌شدن 3 تن از سربازان ارتش به‌دست گروه‌های مسلح غیرقانونی؛ برخورد خودرو سپاه با مین در جنوب‌غربی نوسود؛ در منطقه سردشت، در درگیری بین نیروهای خودی و وابستگان به حزب دمکرات 4 تن از معارضان کشته شدند؛ نیروهای خودی توانستند یک بالگرد هوانیروز را که هنگام آمادرسانی در محور سردشت ـ بانه براثر اصابت گلوله آسیب دیده بود، از منطقه پرخطر به مکانی امن منتقل کنند.

- حجت‌الاسلام خلیلی، از مدرسین حوزه علمیه اصفهان، در شهر کرمان مورد سوءقصد قرار گرفت و به شهادت رسید.

- درپی موضع‌گیری امام خمینی درباره طرح هشت‏ماده‌ای فهد و با پیشنهاد آیت‌الله منتظری مردم در شهرهای مختلف کشور برای محکوم کردن این طرح اقدام به برپایی راه‌پیمایی کردند. گزارش خبرگزاری پارس از راه‌پیمایی مردم تهران.

- حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نمازجمعه ضمن تأکید بر اهمیت تثبیت جمهوری اسلامی و لزوم کسب اعتماد عمومی و ایجاد اعتماد در سرمایه‌گذاران اقتصادی باتوجه‌به عملکرد دشمنان در تحمیل جنگ و تلاش برای ایجاد جنگ داخلی به‌منظور جلوگیری از تثبیت نظام، به برخی دوستان انقلاب برای پرهیز از تندروی توصیه‌هایی کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- روزنامه لبنانی النهار از احتمال ازسرگیری فعالیت‌های دولت الجزایر برای میانجیگری بین ایران و عراق خبر داد.

- برخی تحلیل‌گران خارجی اخیراً برای فرار از قبول واقعیت توانمندی و قدرت مسئولان و مردم ایران در حفظ نظام و پیشبرد کشور باوجود شرایط پیچیده دوران جنگ، با دستاویز قراردادن حزب توده در تحلیل‌هایشان مطالبی را بیان می‌کنند که نشان‌دهنده درک غلط آنها از انقلاب‌اسلامی است. درپی ادعای مجله امریکایی تایمز درخصوص وجود افراد وابسته به حزب توده در ارکان کشور و تأثیر آن در کشورداری، امروز روزنامه جنگ چاپ پاکستان و روزنامه فیگارو چاپ پاریس، از قدرت افسانه‌ای حزب توده در مناسبات اداری ایران سخن گفتند.

- سفیر عراق در یونان، از عقد 6 قرارداد اقتصادی کشور متبوعش با دولت سوسیالیست یونان خبر داد.



چاپ خبر