۲۹ آبان ۱۳۶۳

کد مطلب: 15605  |  تاريخ: پنج شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶  |  ساعت: ۰۷:۴۲


۲۹ آبان ۱۳۶۳

تاریخ شمسی

29 آبان 1363

تاریخ قمری

26 صفر 1405

تاریخ میلادی

20 نوامبر 1984
 
خلاصه روز: 

- ادامه حملات هوایی عراق به ویژه در ایلام و عقبه‌های عملیات میمک؛ ادامه آرامش در دریا علی‌رغم تحویل موشک‌های مدرن فرانسه به عراق، ادامه شناسایی‌ها از موقعیت و مواضع دشمن.

- درگیری در منطقه بوکان با نیروهای ضدانقلاب

- گزارش سپاه از حملات چریکی و شبیخون عراق با همدستی نیروهای بومی در جاده مهران - دهلران.

- ادامه تبلیغات عراق برای جذب هر چه بیشتر نیرو با تشویق یک درجه دار که محل اختفای دو خواهرزاده فراری خود را اطلاع داده بود؛ دادن امکانات جدید به منافقین و تلاش منافقین برای انجام حملات ایذایی ولو بی ارزش در مقابل این امکانات

- ادامه وضعیت مبهم جزایر کویتی و اظهارات مختلف و متفاوت در این‌باره

- گزارش سپاه از مصوبه هیات دولت درباره دعوت از وزرای خارجه عربستان و دیگر کشورها.

- پیام وزیر مشاور در امور خارجی عمان برای آقای ولایتی مبنی‌بر تحکیم و گسترش روابط دو کشور به ویژه همکاری در زمینه مسائل تنگه هرمز؛ گزارش واشنگتن پست از تصمیم غرب مبنی‌بر دخالت در منطقه در صورت انسداد تنگه‌هرمز و تأیید تلویحی شوروی از این مسأله.

- تصمیم ایران و بحرین برای بهبود روابط و استقبال گسترده مردم بحرین از این خبر.

- اجلاس مقدماتی وزرای ۶ کشور عربی عضو شورای همکاری و سخنان وزیرخارجه کویت در اجلاس افتتاحیه در مورد جنگ تحمیلی؛ گزارش رادیو بی بی سی از این اجلاس و بررسی امکان پیشنهاد دوباره جبران خسارات طرفین به وسیله کشورهای عضو شورا؛ تدابیر شدید امنیتی در کویت همزمان با برپایی اجلاس رؤسای کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌‌فارس به دنبال واکنش‌های شدید ایران در قبال مسئله جزایر کویتی.

- لغو سفر هیئت تجاری بنگلادش به ایران در پی ناخشنودی ایران از روابط نزدیک بنگلادش با عراق و نقض سیاست بی‌طرفی توسط این کشور.

- گزارش آسوشیتدپرس از فروش نفت ایران با تخفیف‌های قابل ملاحظه و گزارش یک نشریه داخلی سپاه از سیر صعودی صدور نفت ایران.

- کمک ٢٨ میلیون دلاری عربستان سعودی به ساف

- دستورالعمل فرماندهی کل سپاه جهت تقویت پایگاه‌های مرزی ایران با افغانستان، با توجه به حساسیت‌ها و شرارت‌های اخیر در مرز افغانستان؛ گزارش رادیو امریکا از احداث فرودگاه توسط شوروی در مرز ایران و پاکستان.

- سه گزارش از نشریه داخلی سپاه: مصاحبه مسعود رجوی با مجله الدستور، نقد طرح اقلیت توسط منافقین و گروه مهدی سامع و توجیهات پیوستن "مهدی سامع" از اعضای سابق چریک‌های فدایی خلق به شورای ملی مقاومت.

- ادامه مقاله روزنامه تایمز لندن با عنوان مبارزه جوئی شیعه شامل ادامه بررسی امواج خارجی انقلاب اسلامی ایران در کشورهای افغانستان، اتحاد شوروی، چین، پاکستان، هند، بنگلادش، مالزی، برونئی، اندونزی، تایلند، فیلیپین، لیبی، منطقه غرب و شمال آفریقا از جمله مراکش، ترکیه و در آخر اروپا به ویژه یوگسلاوی



چاپ خبر