مولوی شهید مصطفی جنگی زهی

کد مطلب: 15136  |  تاريخ: دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶  |  ساعت: ۰۹:۵۲


مولوی شهید مصطفی جنگی زهی

مولوی شهید مصطفی جنگی زهی در آخرین مصاحبه خود قبل از شهادت نیز گفته بود: اطاعت از رهبری در نزد اهل سنت یک واجب شرعی است.

فائزون مولوی شهید مصطفی جنگی زهی را معرفی میکند.

شهید مولوی مصطفی جنگی زهی امام جمعه اهل سنت مسجد خضراء شهرستان راسک در جنوب سیستان و بلوچستان در تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۳۹۰ بعد از اقامه نماز جمعه در مسیر بازگشت به منزل، به همراه فردی از اهالی محل بنام سلیمان کوهساری، توسط راکبان دو دستگاه موتور سیکلت ترور و به درجه رفیع شهادت رسید.

این مولوی اهل سنت در حالی به شهادت رسید که از مدتها قبل گروهک جند الشیطان در بیانیه های مختلفی وی را تهدید به قتل کرده بود.

عبدالرئوف ریگی، برادر عبدالمالک ریگی نیز که مفتی و تئورسین این گروهک وهابی و تروریستی محسوب می شود، پیش از این بارها قتل مولوی جنگی زهی را مجاز و جهاد علیه کفار معرفی کرده بود!

امام جمعه منطقه راسک، در آخرین مصاحبه خود قبل از شهادت نیز گفته بود که " اطاعت از رهبری در نزد اهل سنت یک واجب شرعی است."

این ترور در ادامه پروژه‌ حذف علمای اهل سنت طرفدار جمهوری اسلامی است که در چند سال اخیر از طرف دستگاه های جاسوسی و اطلاعاتی غرب به‌طور جدی پی‌گیری می‌شود.

مولوی جنگی زهی در دوران فعالیت شهید شوشتری در سیستان و بلوچستان رابطه نزدیکی با این شهید برقرار کرده بود و با وی در مناطق مختلف بلوچستان از جمله سرباز و راسک و پیشین - محل شهادت شهید شوشتری - همکاری های گسترده ای داشت.

این شهید والامقام از منادیان فعال وحدت شیعی و سنی در جنوب شرق بود و تنها راه حفظ وحدت در سیستان و بلوچستان را اطاعت کامل از رهبری می دانست.

نام:مصطفی

نام خانوادگی:جنگی زهی

نام پدر::احمد

تاریخ تولد:۱۳۳۳/۵/۱۶

تاریخ شهادت:۱۳۹۰/۱۰/۳۰

محل تولد:سرباز

محل شهادت:سرباز

عملیات:ترور

تحصیلات:حوزوی

مذهب:سنی

دین:اسلام



چاپ خبر