شهید محمدتقی‌ دشتی‌ رحمت آبادی

کد مطلب: 14978  |  تاريخ: شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶  |  ساعت: ۰۸:۵۵


شهید محمدتقی‌ دشتی‌ رحمت آبادی

حاج محمدتقی با رویی گشاده منتظر لحظه وصال به معشوق بود و ساعت یازده صبح در ارتفاعات قلاویزان با لبی تشنه به آرزوی خویش رسید.

فائزون شهید محمد تقی دشتی رحمت آبادی را به نقل از کتاب عرشیان هم آشیان معرفی می کند.

« حاج محمدتقی دشتی رحمت آبادی » همواره در جهت بیداری نسل جوان گام بر می داشت ، او در راهپیمایی های زمان شاه نقش مهمی داشت و بعد از پیروزی انقلاب و تشکیل سپاه ، عضو رسمی سپاه پاسداران شد و بعد از مدتی با موافقت فرمانده سپاه در روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول به کار شد . در سال 1363 لباس اِحرام به تن کرد و حدود یک سال در دفتر امام جمعه ی معزز زاهدان « حضرت آیت الله عبادی » مشغول خدمت بود و بعد از گرفتن مدرک لیسانس ، به فرمان امام خمینی روانه جبهه شد .

در عملیات « کربلای 1 » حاج محمدتقی با رویی گشاده منتظر لحظه وصال به معشوق بود و ساعت یازده صبح در ارتفاعات قلاویزان با لبی تشنه به آرزوی خویش رسید .

چند روز مانده به عملیات « کربلای 1» ، محمدتقی و محمدرضا بر روی خاکریز نشسته بودند که محمدتقی گفت : « می دانم این عملیات آخر من است و در این عملیات شهید خواهم شد ، دیشب خواب دیده ام که دارند مرا تشییع جنازه می کنند ، برادر حلالم کن ... »

محمدرضا در حالی که دستان برادر بزرگش را در دست گرفته بود ، پاسخ داد : « این چه حرفی است که می زنی ! من همه چیز را از شما یاد گرفتم ، این شما بودی که مانند یک معلم درس مردی ، صبر و ایثار را به من آموختی ، شما بودید که من را با وجود سن کم با خودتان به راهپیمایی و تظاهرات علیه شاه بردید تا بفهمم نباید در مقابل ظلم و ستم دشمنان سکوت کرد ، شما من را حلال کن برادر... »

بعد دو برادر یکدیگر را در آغوش گرفتند و حلالیت طلبیدند .

نام:محمدتقی

نام خانوادگی:دشتی

نام پدر::علی اکبر

تاریخ تولد:۱۳۳۶/۱/۱

تاریخ شهادت:۱۳۶۵/۱۱/۴

محل تولد:زاهدان

محل شهادت:مهران

عملیات:کربلای یک

مذهب:شیعه

دین:اسلام



چاپ خبر