توجه به معیشت و انجام کارهای بنیادی نسخه شفابخش سیستان و بلوچستان/ اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار دارد

کد مطلب: 14885  |  تاريخ: سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶  |  ساعت: ۱۲:۵۷


در یادواره شهدای سیستان مطرح شد؛

توجه به معیشت و انجام کارهای بنیادی نسخه شفابخش سیستان و بلوچستان/ اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار دارد

تولیت آستان قدس رضوی گفت: با توجه به ظرفیت های سیستان و بلوچستان پیگیری برای اشتغالزایی در این منطقه در دستور کار قرار دارد.

به گزارش فائزون؛ آیت الله ابراهیم رییسی در مراسم یادواره شهدای سیستان که در محل مصلی المهدی زابل برگزار شد، عنوان کرد: تا انسان در این عالم تلاش نداشته باشد اثار گرانقدری در جای جای این خطه بر جای نخواهد گذاشت.

وی افزود: آرمان خواهی رمز موفقیت انقلاب و ملت ایران است به طوری که با گذشت قریب به ۴۰ سال در عرصه های مختلف با صبر و با مقاومت در راه رسیدن به اهداف تلاش کرده اند.

آیت الله رییسی ادامه داد: ملت ایران با اتحاد و همدلی و تبعیت از ولایت فقیه توانستند در تمامی اعصار دشمنان اسلام را مجبور به عقب نشینی کنند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه برتری نیروی اسلام و جبهه مقاومت در عرصه های مختلف سیاسی امروز در منطقه نمودار است، تصریح کرد: هر ملتی که به نام آزادی خواهی پرچم ازادی را برافرازد دست برتری با اوست.

وی تاکید کرد: هزار روز از مقاومت مردم یمن، ایستادگی و مقاومت آن ها می گذرد اما با توجه به تهدیدات در عرصه های مختلف به برکت خون شهدا نصرت از ان جبهه مقاومت است.

رئیسی با بیان اینکه عاشورا بیداری اسلامی را رقم زد، اظهار کرد: ملت یمن به برکت خون شهدا با روحیه ظلم ستیزی در برابر دشمن مقاومت و وعده نصرت را محقق می کند.

تولیت آستان قدس رضوی با عنوان اینکه باید عاشورایی زندگی کرد، اضافه کرد: با اینکه دشمنان اسلام نمی خواستند نامی از عاشورا باشد

اما عاشوراییان متولد شدند و خدا خواهی، عدالت تسلیم، وفا، ایثار، خداخواهی و انسان دوستی را به نمایش گذاشتند.

آیت الله رییسی ادامه داد: امروز جاهلیت مدرن و قبل از اسلام بیداد می کند و با توانایی رسانه ای فوق العاده خود قدرت وثروت را در دست گرفته و همچنان بشریت را تهدید می کند.

وی با بیان اینکه مرزدان هوشیار و تا پای جان برای آرمان های انقلاب ایستاده اند، تاکید کرد: مردم سیستان در عرصه های مختلف در آزمون های سیاسی موفق عمل کرده اند و در وفا داری در انقلاب و ارزشها کم نگذاشته اند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به توسعه یافتگی این منطقه در پرتو انسجام و ارامش است، اذعان کرد: تلاش نیروهای مسلح باعث امنیت و ارامش است و در این راستا راهبرد همه باید ایجاد وحدت باشد تا از طریق این وحدت به توسعه و پیشرفت دست یافت.

آیت الله رییسی ابراز کرد: مسئولان باید با کار و تلاش برای گره گشایی و معیشت مردم این منطقه از هیچ گونه تلاشی دریغ نکنند چرا که مردم این منطقه متدین و پرچم داران انقلاب هستند.

وی با تاکید بر اینکه مجتمع خدمات فرهنگی استان قدس در زابل برپا خواهد شد، ادامه داد: با توجه به زمینه های مستعد از قبیل صنایع روستایی در سیستان، اشتغالزایی در منطقه در دستور کار است تا برای جوانان به برکت خون شهدا گره ای گشوده شود.

آیت الله رییسی با اشاره به اینکه مسولان شهدا را در مقابل چشمان خود ببینند، افزود: مردم بیدارند و دشمنان اسلام را ناکام می گذارند که در این راستا در فتنه جدید بار دیگر بیداری و هوشیاری خود را به اثبات رساندند.

تولیت آستان قدس رضوی با عنوان اینکه از هرکسی که در مسیر سازندگی گام بردارد برای رفع مشکلات مردم حمایت می کنیم، اظهار کرد: پیگیری اقتصادی را در فضای ارامش می خواهیم و انتظار می رود مردم همیشه در صحنه با تمام وجود نقشه های دشمنان را نقش بر اب کنند.

در ادامه فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: توجه به اقتصاد، معیشت و انجام کارهای بنیادی و اصیل نسخه شفابخش سیستان و بلوچستان به شمار می رود که در این راستا انتظار می رود مسئولان نسبت به این مقوله توجه نشان دهند.

سردار حسین معروفی عنوان کرد: سیستان و بلوچستان و به ویژه منطقه سیستان رزمنده خیز بوده و با اینکه در دوران دفاع مقدس هیچ تهدیدی مردم این منطقه را تهدید نمی کرده ۴۰۰ پاسدار شهید تقدیم انقلاب کرده اند.

وی افزود: مردم این خطه شایسته خدمت و نیازمند تکریم هستند بنابراین نه تنها نیازمند ترحم نیستند بلکه نجیب و پای انقلاب ایستاده هستند.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در چند روز گذشته اولین شهری که با تجمع چندین هزار نفره خود در مقابل اغتشاشگران ایستاد مردم غیور زابل بود که نشان از ولایتمداری مردم این دیار دارد.

سردار معروفی با بیان اینکه آیت الله رییسی در اسلام، امام و ولایت ذوب شده است، تصریح کرد: انتظار می رود آستان قدس رضوی نسبت به رفع مشکلات مردم این منطقه توجه نشان دهد و در حوزه اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی گام بردارد.



چاپ خبر