۹ شهریور ۱۳۶۶

کد مطلب: 14364  |  تاريخ: یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶  |  ساعت: ۱۳:۳۷


۹ شهریور ۱۳۶۶

تاریخ شمسی

9 شهریور 1366

تاریخ قمری

6 محرم 1408

تاریخ میلادی

31 اوت 1987
 
خلاصه روز: 

- حمله هواپیماهای عراق به جزیره خارک، یدک‌کش خضراء و یک فروند کشتی پانامایی در خلیج‌فارس. تأکید سخن‌گوی نظامی عراق بر تداوم حملات هوایی این کشور. گزارش خبرگزاری فرانسه و آسوشیدپرس در مورد حملات عراق.

- گلوله‌باران تأسیسات نظامی، صنعتی و نفتی جنوب عراق.

- بازتاب حملات عراق در روزنامه‌های رسالت و جمهوری اسلامی، رادیو بی.بی.سی. و نشریه ساندی تایمز.

- پی‌آمد حملات هوایی عراق: کمبود مواد سوختی در برخی از شهرهای ایران، افزایش تقاضای جهانی برای نفت، بی‌ثباتی قیمت نفت در بازارهای جهان.

- بلژیک اعلام کرد که در چارچوب اتحادیه اروپا کشتی مین‌روب به خلیج‌فارس اعزام می‌کند.

- تحلیل نشریه "فرانکفورتر الگماینه" درباره دعوت کویت از امریکا برای حضور نظامی در منطقه و اهداف و پی‌آمدهای آن.

- سخنان آقای هاشمی رفسنجانی در دیدار با پرسنل صنایع ش.م.ر. (شیمیایی، میکربی، رادیواکتیوی) و تأکید وی بر لزوم تقویت توان پدافند شیمیایی در مقابل حملات شیمیایی گسترده عراق و تداوم سیاست مقابله به‌ مثل.

- گزارش دکتر لاریجانی به رییس مجلس درباره مأموریت خود به چند کشور و سازمان ملل متحد. تشریح مواضع ایران در مورد قطع‌نامه 598 و تأکید بر تعیین متجاوز برای پایان دادن به جنگ، در گفت‌وگوی آقای لاریجانی با خبرنگاران. گزارش "ال پائیس" از تهران در مورد احتمال آزادی گروگان‌های آلمانی در لبنان. گزارش سفر هیئت ایرانی به کشورهای افریقایی.

- مقایسه خریدهای تسلیحاتی ایران و عراق در گزارش مجله یو.اس. نیوز و بدبینی این مجله در مورد موفقیت تحریم تسلیحاتی.

- نظر شیرین هانتر در مورد سیاست‌های امریکا در قبال خلیج‌فارس و ایران و توصیه به سیاست‌گذاران امریکا مبنی‌بر درک پیچیدگی وضع ایران.

- حمله نیروهای اتحادیه میهنی به بخشداری "صلاح‌الدین" و تصرف چهار ساعته این بخش. حمله پیش‌مرگان حزب‌الله کرد به دو پایگاه عراق در مرگسور. نفوذ نیروهای مبارز به شقلاوه و حمله به چند مغازه مشروب فروشی و تعدادی و مستشار خارجی. سیاست حکومت عراق در کوچ دادن اجباری مردم شمال این کشور به جنوب و ویران کردن روستاهای کردنشین.



چاپ خبر