اعزام ۱۲۰ دانش آموز بسيجي خواهر شهرستان خاش به اردوي راهيان نور+ تصاوير

کد مطلب: 10389  |  تاريخ: دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶  |  ساعت: ۱۰:۰۳


اعزام ۱۲۰ دانش آموز بسيجي خواهر شهرستان خاش به اردوي راهيان نور+ تصاوير

فرمانده سپاه شهرستان خاش گفت: ۱۲۰ دانش آموز بسيجي خواهر اين شهرستان به اردوي راهيان نور جنوب كشور اعزام شدند.
به گزارش فائزون؛‌ سرهنگ پاسدار حسن فضلي در حاشيه اعزام راهيان نور دانش آموزان دختر شهرستان خاش به مناطق جنگي جنوب كشور در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار كرد: تعداد 120 نفر از دانش آموزان بسيجي خواهر دبيرستان هاي شهرستان خاش و نوك آباد در قالب اردوي راهيان نور توسط سه دستگاه به مناطق جنگي جنوب كشور اعزام شدند.
 
وي با بيان اينكه اين اردوها با هدف آشنايي هرچه بيشتر دانش آموزان با واژه هاي ازخودگذشتگي و ايثار اجرا مي شود، تصريح كرد: در این کاروان روحانیون شیعه و سنی و کارشناسان فرهنگی و راویان دفاع مقدس حضور دارند.

سرهنگ پاسدار فضلي اعزام کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب کشور را در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهم ارزیابی کرد و گفت: دانش آموزان در طول اين سفر بسيار معنوي و با ارزش علاوه بر شركت و حضور در اردوي عملي يادمان هاي شهداي دفاع مقدس از سوسنگرد، هويزه و شلمچه بازديد و با آرمان هاي والاي شهداء و امام شهيدان تجديد عهد و پيمان مي كنند.

 
وي با بيان اينكه اين اردوها فرصت خوبي جهت پیوند فرهنگ دفاع مقدس با نسل چهارم انقلاب است، افزود: تا پايان سال جاري تعداد بيشتري از اقشار مختلف مردم شهرستان خاش به اردوي راهيان نور جنوب كشور اعزام خواهند شد.

فرمانده سپاه شهرستان خاش با بيان اينكه اردوهاي راهيان نور اين شهرستان نسبت به سال هاي اخير 100 درصد افزايش داشته است، خاطرنشان كرد: كاروان هاي راهيان نور دانش آموزان و نسل هاي جديد را  با رشادت ها و شهامت هاي رزمندگان و ايثارگران و شهيدان والامقام دوران دفاع مقدس آشنا مي كنند و سبب مي شود تا آنها پس از بازگشت از اين مناطق سيره و روش اين عزيزان را سرلوحه زندگاني خود قرار دهند و به وصيت نامه هاي آنان عمل كنند.
 

 
وي با بيان اينكه اردوهاي معنوي راهيان نور يكي از آداب تربيت نسل انقلابي و متعهد است، ادامه داد: اردوهای راهیان نور، دانش آموزان را با واژه های شجاعت و ایثار آشنا می كند.

سرهنگ پاسدار فضلي با بيان اينكه اقشار مختلف مردم شهرستان خاش همه ساله آمادگی دارند که به صورت خودجوش از مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور دیدن کنند، گفت: هر فردي كه در اين سفر شركت مي كند بايد خاطرات خود را مكتوب كند و پس از بازگشت براي ساير دانش آموزان و هم كلاسي هاي خود بازگو كند تا از اين طريق بتوانيم فرهنگ ايثار، از خودگذشتگي و فداكاري را در جامعه ترويج و گسترش دهيم.
 

 
 وي اذعان كرد: بايد دانش آموزان از اردوهاي راهيان نور استفاده حداكثري را بكنند چرا كه اين اردوها جوانان و نسلهاي بعد از جنگ را با رشادت هاي رزمندگان، ايثارگران و شهداي 8 سال جنگ تحميلي آشنا مي كنند.

سرهنگ پاسدار فضلي با بيان اينكه hردوهاي راهيان نور به عاملي مهم در تحول بُعد معنوي و فرهنگي مبدل شده است، اظهار كرد: رهبر معظم انقلاب مي فرمايند:" امروز زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهدا كمتر از شهادت نيست" و لذا اين اردوهاي با ارزش عاملي بسيار مهم و اثر گذار در تحول بُعد فرهنگي و معنوي در جامعه و مانند كلاسي براي خودسازي معنوي دانش آموزان و فرصتي مناسب جهت كسب معرفت دروني جوانان است.
 

 
گفتني است مراسم بدرقه اين دانش آموزان عازم به مشهدالشهداء با حضور علماء و روحانيون، جمعي از مسئولين و فرماندهان نظامي و انتظامي در محل دبيرستان دخترانه نرجس شهرستان خاش برگزار شد.

انتهای پیام/


چاپ خبر