۵ خرداد ۱۳۵۸

کد مطلب: 10102  |  تاريخ: چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶  |  ساعت: ۲۳:۳۵


۵ خرداد ۱۳۵۸

تاریخ شمسی

5 خرداد 1358

تاریخ قمری

29 جمادی‌الثانی 1399

تاریخ میلادی

26 می 1979
 
خلاصه روز: 

- انتشار بیانیه اعضای کانون فرهنگی- نظامی انقلابیون مسلمان و ستاد پاسداران انقلاب اسلامی خرمشهر در اعتراض به توطئه‌های تجزیه طلبانه سازمان سیاسی خلق‌عرب و اعلام آغاز تحصن در مسجد جامع تا رسیدگی به این موضوع.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- ملاقات سران شیوخ ایل باوی خوزستان با استاندار و سوگند وفاداری به انقلاب اسلامی، اعلام انزجار از تجزیه‌طلبی و آمادگی برای مبارزه با آن؛ سخنان مدنی درباره توطئه‌های ضد انقلاب خوزستان و ضرورت مقابله با آن‌ها.

- سخنان عزالدین حسینی در بانه پس از بازگشت از سفر تهران و قم و درخواست وحدت با گروه‌ها و سازمان‌های چپ (غیرمذهبی) برای رسیدن به خودمختاری کردستان.

- واکنش تند گروهی به نام "اهالی ترکمن صحرا" در پیام به نخست وزیر علیه اعلامیه وزارت کشور که در تقبیح عملکرد ستادهای تقسیم زمین در گرگان و گنبد صادر شده است.

- ترور آقای هاشمی رفسنجانی در منزل ایشان و بازتاب گسترده آن در سطح مقامات کشور، گروه‌ها، سازمان‌ها و احزاب سیاسی؛ گزارش دفتر امام‌خمینی از نحوه برخورد امام با خبر ترور؛ نامه امام به آقای هاشمی در بیمارستان: «هاشمی زنده است چون نهضت زنده است.»

- تفسیر رادیو لندن درباره تأثیر انقلاب اسلامی در فروپاشی پیمان سنتو و پیوستن ایران و پاکستان به جنبش عدم تعهد.

- تحلیل روزنامه لبنانی الشعب از رویارویی انقلاب اسلامی با آمریکا: آمریکا از روزی که در ایران شکست خورد از تمام وسایل بویژه سازمان سیا برای بازیابی موضع نظامی و سیاسی خود در این کشور استفاده می‌کند.



چاپ خبر