فائزون|۲۱ آبان ۱۳۵۹

کدخبر : 6443 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۷/۱۵|۱۰:۳۳

تاریخ شمسی   ۲۱ آبان ۱۳۵۹

تاریخ قمری  ۳ محرم ۱۴۰۱

تاریخ میلادی  ۱۲ نوامبر ۱۹۸۰

خلاصه روز: 

227 جبهه جنوب: آرامش در سوسنگرد ـ عقب‌ راندن نیروهای عراقی از شمال بهمنشیر و آزاد شدن جاده خاکی حاشیه بهمنشیر جهت تردد بدون امنیت کافی ـ تبادل آتش توپخانه در جبهه اهواز ـ عملیات غافل‌گیرانه خودی در مارد ـ توقیف یک کامیون دارو در حال خروج از استان توسط عناصر سازمان چریک‌های فدایی خلق.

228 عملیات هوایی خودی و دشمن: سرنگونی جنگنده عراقی در بوشهر ـ بمباران دربندیخان و پنجوین توسط نیروی خودی.

229 اصابت دو موشک به « العبدلی » راه مواصلاتی کویت ـ عراق در شمال کویت، توسط جنگنده‌های ناشناس و ادعای عراق مبنی‌بر سرنگونی چند جت ایران در این منطقه.

230 لوازم زمستانی مورد نیاز رزمندگان در گزارش شهربانی اندیمشک.

231 اظهارات رئیس دیوان عالی کشور دربارة آزادی قطب‌زاده.

232 اعلام مواضع علیه گروه‌های ضدانقلاب و انتقاد تلویحی به عملکرد رئیس جمهور در دامن زدن به درگیری‌های سیاسی و تاکید برخط امام در مجلس شورای اسلامی (سخنرانی رئیس مجلس، آقای هاشمی رفسنجانی و نماینده اول تهران، آقای فخرالدین حجازی و اعتراض آقای لاهوتی).

233 شیخ ‌علی تهرانی ضمن تائید رئیس جمهور که گفته بود تا رادیو تلویزیون اصلاح نشود مصاحبه نخواهم کرد، گفت: خود این‌ها جنگ راه انداخته‌اند و به همه ملل حمله کرده‌اند. رادیو تلویزیون بصورت غیر قانونی در چنگال این‌ها (از طریق مسؤلان وقت سازمان) قرار گرفته و باید از دست این‌ها آزاد شود.

234 تفسیر رادیو بغداد از اختلافات سیاسی در حاکمیت ایران.

235 اعلام مواضع رژیم عراق درباره جنگ توسط صدام‌حسین در گفتگوی طولانی با خبرنگاران خارجی: اعلام آمادگی برای جنگ طولانی ـ دوستی با فرانسه و شوروی ـ حقوق اضافی اعراب در صورت طولانی شدن جنگ ـ ورود به خاک ایران برای جلوگیری از ورود ایرانیان به بغداد ـ تداوم ضربات عراق تا سر عقل آمدن ایران ـ توسعه و تشدید ضربات در صورت موثر نبودن ضربات کنونی ـ پیشنهاد مشاهده و مقایسه صحنه‌های داخلی ایران و عراق توسط خبرنگاران، لزوم کمک عراق به اعراب صرف ‌نظر از اینکه تجاوز کار باشند یا نباشند ( انتقاد از مواضع سوریه و لیبی ) ـ تصمیم عراق به ادامه کار صنایع اتمی با وجود بمباران راکتور هسته‌ای این کشور.

236 بازتاب کنفرانس مطبوعاتی صدام در رسانه‌های خبری جهان: یونایتدپرس، لوموند و رادیو کلن.

237 اجرای برنامه بازدید دیپلمات‌های خارجی از جنایات جنگی عراق در استانهای جنگ‌زده و اظهارات برخی از آنان.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

238 انتشار اخبار و تحلیل‌های متفاوت از روابط عراق و شوروی به مناسبت سفر طارق عزیز به مسکو در آسوشیتدپرس، تایمز‌مالی و واشنگتن استار.

239 همکاری‌های اقتصادی و نظامی رومانی مصر و بلغارستان با عراق.

240 همکاری‌های نظامی ویتنام و ایران: تحویل قطعات بمب ‌افکن‌های شکاری از طریق کره شمالی و قفقاز.

241 تلاش‌های میانجی‌گرانه صلح اولاف پالمه و انعکاس قبول این میانجی‌گری توسط ایران.

242 هنری ‌کیسینجر: انتقاد به کارتر ‌و حمله‌ تلویحی به‌ ایران گفت: پیام انتخاب ‌ریگان به دنی این بود که دوران عذرخواهی آمریکا از سیاست خارجی گذشته‌اش سپری شده است.

243 صدور مجدد نفت ایران از خارک.

ارسال نظر






captcha
ارسال