فائزون|۲۱ آبان ۱۳۶۱

کدخبر : 6441 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۷/۱۵|۱۰:۲۷

تاریخ شمسی   ۲۱ آبان ۱۳۶۱

تاریخ قمری   ۲۵ محرم ۱۴۰۳

تاریخ میلادی   ۱۲ نوامبر ۱۹۸۲

خلاصه روز: 

343 پاتک سنگین، اما ناموفق نیروهای عراقی در دامنه ارتفاعات 175؛ برجای‌ماندن 650 کشته یا مجروح و اسارت 20 عراقی در پاتک فوق؛ عقب‌نشینی نیروهای عراقی از جنوب منطقه عملیاتی محرم تا 8 کیلومتری جنوب چم‌هندی.

344 سقوط 2 فروند هواپیمای دشمن در محدوده عملیاتی محرم؛ گزارش فرماندهی قرارگاه کربلا از آمار شهدا و مجروحان عملیات محرم؛ نتایج عملیات محرم: آزادسازی 100 کیلومتر مربع از اراضی ایران و عراق و 9 پاسگاه مرزی این 2 کشور؛ آسیب‌دیدن 14 تیپ عراقی؛ هلاکت 600 عراقی و اسارت 2350 نفر از نیروهای عراق.

345 براثر شلیک گلوله‌های ارتش عراق در آبادان، 10 نفر مجروح شدند و 2 منزل مسکونی ویران شد؛ در گلوله‌باران خرمشهر، 4 تن شهید و 5 نفر مجروح شدند و یک منزل مسکونی تخریب گردید.

346 اعزام تعدادی از اعضای انجمن‌ها و شوراهای اسلامی کارخانجات مختلف تهران و نیروهای داوطلب مردمی تهران، ملایر و پیرانشهر به جبهه‌ها؛ اهدای 560 هزار واحد خون ازطرف مردم خرم‌آباد برای برطرف‌کردن نیاز درمانی جبهه‌های جنگ.

347برخورد یک خودرو زیل با مین در شمال‌غرب سردشت و مجروح‌شدن راننده آن.

348 کشف 2 خانه تیمی در ارومیه و کشته‌شدن 5 نفر از عناصر سازمان مجاهدین خلق؛ در درگیری بین نیروهای بسیج و عناصر سازمان در حوالی زندان اوین در تهران، یک فرد بسیجی مجروح شد.

349 مسعود رجوی در مصاحبه با نشریه عربی المجله (چاپ لندن)، ایران را به برخورداری از حمایت رژیم صهیونیستی و سوریه متهم کرد و با اعتراف به قتل 2000 نفر از طرف‌داران ایران، مشکلات داخلی را عامل روی‌گردانی ایران از پذیرش صلح برای پایان‌دادن به جنگ دانست و پیروزی مخالفان جمهوری اسلامی را قریب‌الوقوع خواند.

350 سخنان حجت‌الاسلام امامی کاشانی در نمازجمعه تهران درباره موفقیت‌های ایران در برخورد با نیروهای غیرقانونی غرب کشور و تبلیغات رسانه‌های غربی درمورد متجاوزبودن ایران در ورود به خاک عراق.

351 ورود وزیر امور خارجه یوگسلاوی در رأس هیئتی به ایران به‌منظور تبادل‌نظر درمورد نهضت عدم‌تعهد و برنامه اجلاس آتی سران این جنبش و گفت‌وگو درباره روابط دوجانبه میان دو کشور.

352 سفر معاون وزیر اقتصاد و دارایی کره شمالی به ایران با هدف گسترش ارتباطات دوستانه و همکاری متقابل دو کشور.

353گزارش خبرگزاری ژاپنی کیودو از آخرین نتایج گفت‌وگوهای مقامات اقتصادی ایران و ژاپن درباره چگونگی ادامه همکاری دو کشور در تکمیل پروژه پتروشیمی بندر امام خمینی.

354 گزارش روزنامه الشعب (چاپ الجزایر) درمورد جنگ ایران و عراق به نقل از معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران.

355 گزارش روزنامه نیویورک تایمز از استقرار نیروهای ایران در داخل عراق؛ گزارش هفته‌نامه اکونومیست (چاپ لندن) درباره ناتوانی عراق برای ادامه جنگ و عزم راسخ ایران برای ادامه جنگ تا زمان نامعلوم.

356 خبرگزاری آسوشیتدپرس از پایان اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس و ناخشنودی صدام از نتیجه نشست سران خبر داد؛ رادیو امریکا: در بیانیه پایانی اجلاس سران، فقط اشاره‌ای به جنگ ایران و عراق شده و تأکید گردیده است که هرکدام از کشورهای منطقه باید خود مسئول دفاع از خودشان باشند؛ تأکید پادشاهان اردن و عربستان بر لزوم توقف جنگ بین ایران و عراق.

357 کریستین ساینس مانیتور: میزان خرید اسلحه عراق از برزیل به‌عنوان پنجمین کشور صادرکننده اسلحه، به یک میلیارد دلار خواهد رسید.

358 انتخاب آندروپف به دبیرکلی حزب کمونیست شوروی به‌دنبال درگذشت برژنف.

359 برگزاری اولین کنکور بعد از انقلاب فرهنگی با شرکت حدود 90 هزار داوطلب در رشته‌های گروه پزشکی در سراسر کشور.

360 تقاضای پناهندگی 7 عراقی از ایران.

ارسال نظر






captcha
ارسال