فائزون|روزشمار سی ام فروردین

کدخبر : 6350 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۸/۶|۰۸:۳۱

فائزون روزشمار سی ام فروردین ماه مربوط به آرشیو دفاع مقدس در سال های ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۷ را منتشر می کند.


تاریخ شمسی

30 فروردین 1362

تاریخ قمری

5 رجب 1403

تاریخ میلادی

19 آوریل 1983
 
خلاصه روز: 

- اعزام نیروهای داوطلب مردمی از شهرهای مختلف به جبهه‌های جنگ؛ اعزام نیروهای تدارکاتی و خدماتی به مناطق جنگی؛ کمک‌های نقدی دانش‌آموزان کرج و پناهندگان عراقی مستقر در اردوگاه این شهر به جبهه‌های نبرد.

- روزنامه کیهان بدون اشاره به تعداد اسرای عراقی از انتقال آنها به پشت جبهه‏‌های جنگ خبر داد؛ دیدگاه مسئولان درباره ضرورت آگاهی مردم از واقعیات عملیات والفجر1 و نگرانی آنان از سوءاستفاده دشمن از طرح این واقعیات.


تاریخ شمسی

30 فروردین 1359

تاریخ قمری

3 جمادی‌الثانی 1400

تاریخ میلادی

19 آوریل 1980
 
خلاصه روز: 
 
- گزارش مفصل رادیو امریکا درباره فواید و تبعات مین‌گذاری بنادر ایران به‌وسیله امریکا و احتمال وقوع آن‌. گزارش خبرگزاری فرانسه از اعلام پنتاگون مبنی‌بر احتمال قریب‌‌‌الوقوع محاصره دریایی بنادر ایران. گزارش رادیو مسکو و اظهارات سناتور امریکایی بایبن دربارۀ استفاده از نیروی نظامی. 
- گزارش خبرگزاری فرانسه و تفسیر رادیو کلن از کم‌اهمیتی یا بی‌تأثیری اقدامات اقتصادی دولت امریکا بر ضد ایران، تاکنون‌.

تاریخ شمسی

30 فروردین 1358

تاریخ قمری

21 جمادی‌الاول 1399

تاریخ میلادی

19 آوریل 1979
 
خلاصه روز: 

- پیام آیت‌الله طالقانی خطاب به تحصن‌کنندگان مسجد جامع سنندج و ابراز نگرانی از وضعیت شهر و تاکید بر آغاز هرچه سریع‌تر کار شورای یازده نفری برای سر و سامان دادن به اوضاع شهر.

- تکذیب خبر دستگیری سی تن از هواداران سازمان مجاهدین خلق‌‌ ایران در آبادان از زبان دادستان دادسرای انقلاب اسلامی‌ این شهر.

- تحصن اعضا و هواداران سازمان چریک‌های فدایی خلق در دادگستری شهرکرد برای اعتراض به حمله به ستاد هماهنگ‌کننده‌‌ این سازمان.


ارسال نظر






captcha
ارسال