فائزون|روزشمار بیست و نهم فروردین

کدخبر : 6349 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۸/۶|۰۸:۳۲

فائزون روزشمار بیست و نهم فروردین ماه مربوط به آرشیو دفاع مقدس در سال های ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۷ را منتشر می کند.


تاریخ شمسی

29 فروردین 1362

تاریخ قمری

4 رجب 1403

تاریخ میلادی

18 آوریل 1983
 
خلاصه روز: 

- دیدار سرتیپ ظهیرنژاد رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران با امام خمینی، در این دیدار امام خمینی مراتب تشکر و سپاس خویش را از همه رزمندگان اسلام به‏‌ویژه ارتش ابراز کرد؛ برگزاری مراسم سان و رژه به مناسبت روز ارتش با شرکت یگان‌های نمونه نیروهای سه‌گانه ارتش، شهربانی و ژاندارمری.

- راشد الراشد وزیر مشاور در امور خارجه کویت در بازگشت از شوروی و امریکا گفت: یک خط ‌مشی تفاهم‌آمیز نزد اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد برای پایان‏‌دادن به جنگ ایران و عراق یافته است.


تاریخ شمسی

29 فروردین 1359

تاریخ قمری

2 جمادی‌الثانی 1400

تاریخ میلادی

18 آوریل 1980
 
خلاصه روز: 

- اظهارات کارتر در تهدید مجدد ایران به حمله نظامی و اعلام این‌که ایالات متحده از ایران عذرخواهی نخواهد کرد. بررسی چگونگی حمله نظامی احتمالی امریکا به ایران در رادیو لندن، روزنامه ایتالیایی کوریره دلاسرا و خبرگزاری تاس.


تاریخ شمسی

29 فروردین 1358

تاریخ قمری

20 جمادی‌الاول 1399

تاریخ میلادی

18 آوریل 1979
 
خلاصه روز: 

- گزارش مبهم استاندار کردستان به وزارت کشور درباره فعالیت قیاده موقت (بارزانی‌ها) در کردستان و نقش مفتی‌زاده در جلوگیری از حمله گروه‌های اسلامی‌ به دفترهای سازمان‌های پیشرو.

- گزارش فرماندار گنبد از آخرین وضعیت شهر: ابراز نگرانی از اقدام‌ها، تحریک‌ها و تجاوزهای آشکار ترکمن‌ها و چریک‌ها. گزارش خبرگزاری پارس از شعارهای دیواری شهر گنبد بر ضد جمهوری اسلامی؛ شعارها همه ضدانقلابی است؛ از جمله: "جمهوری اسلامی‌ با رأی گدایی" و "دیکتاتوری سبز محکوم است".

 


ارسال نظر






captcha
ارسال